Tasarım Raporu
ANEMON
ŞEYMA ERDİNÇ & seyma20000@gmail.com
VİLDAN KAÇAR & kacarvildan@gmail.com
SONGÜL GÜNEY & son-gny@gmail.com
ÜMMÜHAN AKCAN & akcanummuhan@gmail.com
Genel özet
Projemiz ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerine
yönelik yapılan bir çalışmadır. Öğrencilerin ingilizde dersinde başarısız
olduklarınnı tespit ettik ve my family ünitesine böyle bir proje yapmaya karar
verdik. Bunu yapmadaki amacımız öğrencilerin eğlenerek ingilizceyi
öğrenmelerini sağlamak ve ingilizce dersini sevmelerini amaçlamaktır. Projemiz
bir flash tasarımıdır, bu tasarımda konu anlatımı, görsel efektler, kelime
hazinesi ve oyun seçenekleri vardır öğrenciler bu tasarımla ingilizceyi
isterlerse oyunla isterlerse konu anlatımıyla öğrenecekler ve ayrıca
kendilerini değerlendirmek için mevcut sorularımız, testlerimizde vardır. Projemiz her öğrencinin kullanabileceği
rahatlıkla ulaşabileceği bilgisayar ve web ortamında kullanılacaktır. Projemizi
yaparken addie modelini göz önünde bulundurduk, ayrıca yapılandırmacı ve
davranışçı yaklaşımı benimsedik, bilişsel yaklaşımıda kullandık.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Projemizi yapmamızdaki amacımız öğrenmeyi
kolaylaştırmak ve kalıcı hale getirmektir.Bu nedenle öğrencilerin dikkatini
çeken bir proje yapmaya karar verdik.Projemiz 4. Sınıf İngilizce dersi ile
ilgilidir.Öğrencilerin derse karşı ilgisi öğrencilere uygulanan anket ile
belirlenmiş anket sonuçlarına göre projenin nasıl olacağı kararlaştırılmıştır.
Ortam (5 pts)
Öğretim sınıf ortamında, internette, evde vb.
Kullanılabilir. Sınıf ortamında kullanılırsa öğretmen ders sonlarında alıştırma
yapmak için ya da dersin ne derece iyi anlaşıldığını anlamak amacıyla
değerlendirme yaparken hazırladığımız oyunları kullanabilir, dersin işlenişinin üstünden
zaman geçtikten sonra terar amaçlı konu anlatımlarımızı kullanabilir. Internet
ortamında kullanımında ise öğrenciler ingilizcede my family ünitesinde nederece
bilgili olduklarını öğrenmeleri açısında, eksiklerini görmeleri için hem
eğlenerek hemde öğrenerek projemizi kullanabilir.aynı şekilde evde de
kullanabilirler.
Temel Öğeler
Projemiz Flash sayfasından oluşmaktadır.Bu flash
sayfasında konuya ait butonlar bulunmaktadır.Konunun anlatımı, kısa cevaplı
sorular, oyun ve konu ile ilgili kelimelerden oluşan kelime hazinesi
kısımlarından oluşmaktadır.
1.
Motivasyon
Öncelikle projemizde konu anlatımını kullandık. Bunu
hem sözel hem yazılı yaptık böylece öğrencilerin kendilerinin konuyu
okumalarını ve anlamaya çalışmalarını ve dinleyerek öğrenmelerini sağladık.
Konu anlatımlarını anlaşılır düzeyde pratik bilgilerle yaptık böylece
öğrenciler konuyu daha kolay kavrar buda öğrencileri motive eder. Ayrıca konu
anlatımı sonunda konun pekiştirilmesi amacıyla flashta oyun tasarladık. Bu oyun
öğrencileri eğlendirerek öğrettiği için bilgilerini tekrarlattığı yada
anlaşılmayan konuları anlamayı sağladığı için motivasyon aracı oldu. Oyunumuzda
motivasyonu artırmak amacıyla görselliğe önem verdik yaş düzeyine uygun bir
flash tasarımı yaptık. Oyunun tamamında görsel efektleri kullandık böylece
motivasyonun artmasını sağladık.
2.
Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri
dönüt
Öğrenciler performanslarını oyunun sonunda
aldıkları puanla değerlendirecekler. Eğer oyunda gerekli puanı geçebildiyse
yüksek belirli puanda ise orta belirli bir puanı geçemediyse düşük yazacak buda
öğrencinin kendini değerlendirmesini sağlayacak, öğrenen kendinde
özdeğerlendirme yapacak.
Öğrenci oyunu tekrar oynayıp puanının artıp
yada azaldığını gözlemleyince gelişimi hakkında geri dönüt alacak.
3. Öğretimin sırası
Öğretim yaklaşımı olarak temel
aldığımız yapılandırmacı yaklaşıma göre
projemizde önceki bilgileri hatırlatıcı kısa bir uygulama ile bilgi
hatırlanacak yeni bilgiler öncekinin üzerine eklenecek böylece anlamlı
öğrenmeyi gerçekleştirici bir projeyi ortaya koyacağız.
Davranışcı yaklaşım
kuramında her bireye uygulama yaparak
bilgiyi davranışa dökme eylemini gerçekleştirici açıklamalara yer verdik ve
uygulama imkanı sunduk.
Bilişsel kurama göre ise bilginin
aşamalı öğrenilerek zihinde çevresel uyaranlarla yapılandırılıp anlamlı
öğernmeyi gerçekleştirdik.
Storyboard (senaryo) sahneleri
Senayomuz
4 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler
şunlardır;
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
Öğretim yaklaşımı
Addie
modeli analiz-tasarım-geliştirme-uygulama-değerlendirmebasamaklarınadan
oluşuyor projemize gore
analiz aşamasında;
öğrenciler
açısından:öğrenci durumları ,ihtiyaçları,pedogojileri incelenip analiz edildi.
Öğretmen
açısından:öğrenciden beklenen,ulaşılması istenen hedefler öğretmenler ile
birlikte analiz edildi.
Material
açısından:öğrencilerin ihtiyaçlarıı giderip öğrenmelerini
destekleyici,kolaylaştırıcı materyaller ne olabileceği analiz edildi.
Tasarım-geliştirme;
Öğrenciler
açısından:öğrenciler için analiz aşamasında tespit edilen ihityaçlara cevap
verebilecek bir tasarım yapıldı ve geliştirildi.
Öğretmen
açısından:içeriğe uygun ve öğrencilerin anlayacağı şekilde tasarımı yapma ve
geliştirmeyi gerçekleştirdik.
Materiyal
açısından:tasarıma uygun materyali dersin etkililiği için geliştirdik.
Uygulama:geliştirilen
tasarımı öğrencilere uyguladık materyalin işlerliğini kontrol ettik .
Değerlendirme;
Öğrenciler
açısından:öğrenciler uygulanan proje ile öğrenmelerini görebilmekte ve varsa
eksikliklerini giderebilmekteler.
Öğretmenler
açısından:uygulanan projenin öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırıcı ve
kalıcılaştırıcı hale getirip getirmediğini group buna gore değerlendirme
yapmaktadırlar.
Materiyal
açısından:uygulanan projemizde öğrenmeyi kalıcılaştıracak materyalin
verimliliği değerlendirme sonunda görülür.
Beklentiler ve yayınlama
gereksinimleri
Öğrenciler tasarımımızda web ortamında bir takım sorularla
karşılaşabileceği için her zaman
ulaşamayabilir. Amacımız projenin herkese ulaşması ve herkes tarafından
öğrenimlerine katkı sağlayacak şekilde geliştirmeleri olduğu için bu anlamda
sorunla karşılaşılmaması için bu proje öğrencilere sınıf ortamında ve
gerektiğinde flash ve benzeri ile her zaman ulaşmalarını sağlayacak önlemler
aldık.
Öğrencilerin kullanmakta
sıkıntı çekebilecek noktalarda teknik destek sağlamak amacıyla projemize yardım
butonu koyarak kolaylık sağlayacağız.
oyun beli başlı birkaç levelden oluşacağı için bir sure sonra oyunlar öğrenmenin dışında ezber gibi birtakım noktalara gidebilir. Bunu önlemek içinde uygulamanın sürekli güncellenebilir olmasına özen gösterilecek.
oyun beli başlı birkaç levelden oluşacağı için bir sure sonra oyunlar öğrenmenin dışında ezber gibi birtakım noktalara gidebilir. Bunu önlemek içinde uygulamanın sürekli güncellenebilir olmasına özen gösterilecek.
Zaman çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
Ümmühan Akcan
|
Flashta oyun tasarımı yapmak
|
|
Şeyma Erdinç
|
Flashta oyun tasarımı yapmak
|
|
Songül Güney
|
Görsel motivasyonu hazırlamak ve
fikir sunmak, içerik araştırmak ve hazırlamak
|
|
Vildan Kaçar
|
Oyun tasarımına yardım etmek, içerik
araştırmak ve hazırlamak
|
Kaynaklar
-Dördüncü Sınıf konu anlatım
kitapları
-Öğretim pproğramı
-www.etkinders.com
-Öğretim pproğramı
-www.etkinders.com
-www.sorumatik.com.tr
-www.ingilizcedersleri.com
-www.egitimhane.com
-www.ekolhoca.com
-www.dersizlesene.com
-www.dersoyunlari.com
-oyun.yeniokulum.com
-www.ingilizcedersleri.com
-www.egitimhane.com
-www.ekolhoca.com
-www.dersizlesene.com
-www.dersoyunlari.com
-oyun.yeniokulum.com
EK-A
SENARYO
METNİ:
Senayomuz 4 bölümden
oluşmaktadır. Bu bölümler şunlardır;
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program
Başlığı: ____________________
Tarih: /
/ sayfa: /
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
SES
|
1
|
![]() |
My family,sayılar,meslekler,
Aitlik
Bu Konular yazılı metin halinde
aktarılmaktadır
|
Konu anlatımı sesleri
|
2
|
Konularla igili test,kısa cevaplı
sorular
|
||
3
|
Levellerden oluşmaktadır
Kolaydan zora bir sıra
Izlemektedir.
|
||
4
|
Öğrencilerin bilmediği kelimeleri
Arayarak bulmasını sağlayan bir hazine oluşturuldu
|
||
5
|
:Projedeki anlamadığı kısımlarda yadımcı olur.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder