ANALİZ RAPORU


ANALİZ RAPORU
“GRUP ANEMON”
ŞEYMA ERDİNÇ  &  seyma20000@gmail.com
SONGÜL GÜNEY &  songny93@gmail.com
VİLDAN KAÇAR &  kacarvildan@gmail.com
ÜMMÜHAN AKCAN & akcanummuhan@gmail.com



Genel özet

İlk olarak hangi sınıfı seçecegimiz belirlendi.Ders programlarına bakılarak konu belirlendi.Belirlenen derste öğrenci  başarılarını ölçmek için anket uygulandı.(Anket 21 öğrenciye uygulandı)
Anket sonucunda öğrencilerin dersteki başarıları ve derse olan ilgileri belirlendi. Öğrencilerin dersi sevdikleri fakat derste başarılı olmadıkları anlaşıldı.Başarısızlık nedenleri öğretmenlerini çoğunluk öğrencinin sevmediği,materyal kullanmadıklarından kalıcı öğrenme gerçekleşmediği,dikkatlerinin çabuk dağıldığı  olarak belirlendi.
Bunun üzerine öğrencilerin  hem eğlenerek hem de materyal kullanmalarına olanak sağlayarak,yapacağımız oyunla dikkatlerini çekerek öğrenmelerini kalıcı hale getirmeye çalışacağımız bir proje geliştirmeye karar verdik.
Projemizde içerik ,uygulama,oyun,kelime hazinesi,konuşma ..vb etkinlikler bulunacaktır.
Projemizi geliştirdikten sonra öğrencilere uygulayacak ve sonuclar değerlendirilip öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediği kontrol edilecektir. Öğrenme gerçekleşmediği takdirde proje tekrar gözden geçirilecektir.
Önceki bilginiz 
Grup Üyeleri Tarafından İngilizce  Dersi ile ilgili Proje Yapmaya Karar Verilmiştir.Projeye Başlamadan Önce Öğrencilerin İngilizce Dersinde Başarılı Olmadıklarını Düşünerek Böyle Bir Proje Yapmaya Karar Verdik.

Öğretimin Amacı 
Yapacağımız Projenin Amacı İngilizceyi Öğrencilere Sevdirmek Ve Onlara  Anlamadıkları Yerlerde Yardımcı Olabilmesi  için Gerekli Materyali Geliştirmektir. İngilizceyi Eğlenerek Öğretmeyi Amaçlıyoruz. Amacımız; Öğrencilerin  İngilizceyi Sevmelerine Rağmen  İngilizce Dersinde  Yeteri Kadar Başarılı Olamamalarının Sebebini Araştırmak Ve Bu Problemi  Yok Etmeye Çalışmaktır.
4.Sınıf itibari ile Görülmeye Başlanan İngilizce Dersinin Neden Tam Olarak Öğrenilmediği Hakkında Bir Analiz Yapmak için İngilizce Dersinin Temelini Oluşturan 4.Sınıf Konularının iyi Öğrenilerek ileriki Basamaklarda Üzerine Bir şeyler Konulup  Öğrenmenin En iyi Şekilde Gerçekleştirilebileceğini Düşündüğümüz için  Bu Öğretim Basamağını Seçtik.Öğrencilerin Öğrenmelerini Zorlaştıran  Etmenler Var Mı Sorusuna (Örneğin Sınıf Çok Kalabalık Olduğu için Her Öğrenciyle Birebir ilgilenmeme,Öğretmenin Kaba Ve Geleneksel Yaklaşımı,Öğrencilerin Derse Karşı Önyargılı Olma Gibi) Cevap Bularak Problemi Ortadan Kaldırmaya Yönelik Yapılabilecek  Çalışmalar Düşünülerek Projeye Başlandı.  
Analiz süreçleri 
ilk Once Sınıf Öğretmenleriyle Konuşup Sınıfın Durumunu Belirledik Ve İngilizce Dersinde Başarısız Olduklarını Öğrendik. Bu Başarısızlığı Analiz Etmek için Öğrencilerle Görüşüp 21 Kişilik Bir Sınıfa İngilizceyle ilgili Bir Anket Hazırladık. Bu Sınıfı Seçmemizin Sebebi ise İngilizceyi Sevdikleri Halde İngilizce Dersinde Başarısız Olduklarını Öğrendiğimizdir. Uygulanılan Anket Ile Öğrencilerin Derse Karşı ilgilerini Ve Onların Daha iyi Öğrenmelerini Sağlayabilecek Eğitsel Oyun Vb. Etkinliklerin Öğrenmelerini Nasıl Etkileyeceğini Belirlemeye Yönelik Sorular Soruldu.Soruların Cevapları incelendiğinde Öğrencilerin Dersi Sevdikleri Halde İngilizce Kelimelerin Yazıldığı Gibi Okunmama,Dinleyerek Anlayamama Gibi Problemlerle Karşılaştıklarını Eğitsel içerikli Oyun vb. ile  Teknolojik Aletlerin Kullanılarak Dersin Daha Zevkli Geçebileceğini Ve  Daha iyi Öğrenebileceklerini Öğrendik.
İhtiyaç analizi (performance) 
Öğrenciler İngilizceyi Ders Olarak Diğer Derslerden Farklı Olduğunu Düşündükleri için Anlamakta Güçlük Çekmekte Ve Öğrencilerin Kısa Sürede Derse Olan ilgileri Farklı Noktalara Kaymaktadır.Bu Ve Benzeri Problemlerle Karşılaşan Öğrencilerin Dersi Sevmelerine Rağmen  Başarılı Olamama  Sorununa  Çözüm Önerileri Getirme ihtiyacı ile Analiz Yapılmıştır.Bu Projeyle Getireceğimiz Öğretim Sayesinde Dersi Sıkılmadan Ve Aktif Olarak Öğrenecek Bu  Ders Konusunda  Başarılı Bireyler Olabileceklerdir.
İçerik analizi  
İçerik : Have Got/Has Got, Sayılar, Çoğul Ekleri,Aile İle İlgili Temel Kavramlar,Meslekler.
Bu Ünitede işlenen Konular Bundan Sonraki Öğrenilecek Konulara Temel Oluşturacak Nitelikteki Bilgiler Olduğu için Bu Konuları  Seçtik Flashta Hazırlayacağımız Ders Anlatımları,Örnek Uygulamalar Ve Öğrenilenleri Pekiştirecek Bir Oyun Tasarlayıp Geliştireceğiz.
Öğrenenlerin analizi 
·         Yaş Grubu Ortalama 11 Olan 4. Sınıf Öğrencileri. 10 Kız 11 Erkek
·          Daha Öncesinden Hiçbir Bilgileri Olmadığı için İngilizce Ön Bilgileri Yok.
·         Dinleyerek Ve Uygulayarak, Örneklerle Geliştirerek, Tekrarlayarak Daha iyi Öğrendiklerini Analiz Ettik.
·         Dersi Seviyorlar Ve Derse ilgililer Fakat Öğretmenleri Geleneksel Yaklaşımı Kullandıkları Için Çocuklar Aktif Rol Oynayamıyorlar.
·         Öğretmen Öğrencilerin Çok Dikkatsiz Olduğunu Söylüyor, İngilizce Öğretmenlerinin Derse Girmesini  istemediklerini Söylüyor. Öğrenciler de İngilizceyi Sevdiklerini Söylüyorlar.
Context (Öğrenme Ortamı) Analizi
Öğretim Sınıf Ortamında Yapılacaktır.Bilgisayar Ve Projeksiyon Aleti Yardımıyla Uygulanılacaktır.Hazırladığımız Eğitim Projesinde Flash Programında Hazırlanmış Konu içeriği,Örnek Uygulamalar Ve Dersin Konusuyla ilgili Eğitici Oyun Bulunacaktır.Öğretmen Uygulamanın Nasıl Olduğunu Gösterip Öğrencilere Oyun Vb. Etkinlikleri  Bizzat Kendilerinin Kullanmalarını Sağlayacaktır.Yapılan Uygulama Vb. Faaliyetlerimiz Öğretmen Rehberliğinde Sınıf Ortamında Ders Arasında Veya Ders Sonunda Yapılabileceği Gibi Öğrencilerin Web Ortamından Ulaşabilecekleri Blog Sayfalarına Da Koyulacaktır.Gerektiğinde Öğrenciler Tekrar Ve Alıştırma Yapmak için Kullanabileceklerdir.

Öğretim Yaklaşımı Ve Bunun Gerekçesi
Projemizde Yapılandırmacı Yaklaşımı, Bilişsel Ve Davranışçı Yaklaşımı Ele Alacağız Çünkü Öğrenciler  Ancak Bu Üç Yaklaşımıda Kullanarak  Etkili Ve Kalıcı Öğrenmeyi Sağlayabileceklerdir.  Yapılandırmacı Yaklaşımı Kullanacağız Çünkü; En Iyi Öğrenme Kendi Kendine  Yaparak Yaşayarak Öğrenmedir. Öğrenciler  Öğrenmelerinden Kendileri Sorumlu Olacak Öğretmen Bilgiyi Veren Değil Nasıl Öğrenecekleri Konusunda Yol Gösteren Olacaktır Böylelikle Öğrenmelerini Araştırarak,inceleyerek Gerçekleştiren Öğrenciler Daha Iyi Öğrenebileceklerdir. Bilişsel Yaklaşımı Kullanacağız Çünkü; Teknolojiden Yararlanarak Görsel, işitsel Ve Hem Görsel Hem işitsel Olarak Bilgi Edinmelerini Ve  Bilgiyi Belleklerinde Uzun Surely  Saklamalarını Sağlayacak Teknolojik imkanları Onlara Sunarak Farklı Zeka Türlerine Hitap Edecek Ve Tüm Öğrencilerin  Öğrenmelerini Kolaylaştıracağız. Davranışcı  Kuramı Da Kullanacağız Çünkü Öğrenciler  Belirli Bir Öğrenme Yaşantısı Sonucu Davranışsal Olarak Etkilendiği Uyaranlara Tepki Gösterecektir Böylece Bildiği Ve Öğrendiği istendik Davranışları Görme Sıklığını Artıracaktır.Projemiz Ile Öğrenciler Bilgiyi Zihinlerinde Geliştirebilecek,istendik Davranışlar Gösterebilmeleri için Gerektiğinde Verilmesi Gereken Bilgiler Doğrudan Aktarılabilinecek Ve Daha Önceden Öğrendikleri Bilgileri  Yeniden Yapılandırarak Kendileri Yaparak Yaşayarak Öğrenecek Ve  Öğrencilerin Kalıcı izli Davranış Değişikliği Meydana Getirmeleri Gerekli Uygulamalarla Sağlanacaktır.
Zamanlama ve analiz için planlama 
Projemiz Kapsamında Tüm Grup Üyeleri Birlik içerisinde Ortak Bir Çalışma Yürütmüş Herkes Projenin Tüm Unsurlarıyla ilgilenmiş Ve Yaklaşık 4 Haftalık Bir Analiz Sürecinin Ardından Nisan Ayı Başı itibariyle Analiz Süreci  Tamamlanmış Projenin Yapılan Analizler Neticesinde Tasarım Ve Geliştirme Aşamasına Geçilmiştir.

Kaynakça 
1.     Demircan, Ö, (2002); Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul: DersYayınları, s.8.

2.     Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Ya-bancı Dil Öğretimi: Milli Eğitim Bakanlığı Ya-yınları. İstanbul, s.63.

3.     Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi Dil Pasaportu Dil Biyografisi Dil Dosyası Ankara: PegemYayıncılık, s.4,11.

4.     Ertürk, S. (1994).Eğitimde Program Geliştir-me, Ankara: 8. Baskı, Meteksan Yayıncılık.

5.     Larsen-Freeman, D. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford Uni-versity Pres. İngiltere, s.109.

6.     Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değer-lendirme. Yargı Yayınları, 9.Baskı: Ankara.
7.4.C sınıfı öğrencileri  ve öğretmeni 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder