FİNAL RAPORU


PROJE FINAL RAPORU
Grup  Anemon
ŞEYMA ERDİNÇ  &  seyma20000@gmail.com
SONGÜL GÜNEY &  songny93@gmail.com
VİLDAN KAÇAR &  kacarvildan@gmail.com
ÜMMÜHAN AKCAN & akcanummuhan@gmail.com



Özet
Projemiz ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerine yönelik yapılan bir çalışmadır. Öğrencilerin ingilizde dersinde başarısız olduklarınnı tespit ettik ve my family ünitesine böyle bir proje yapmaya karar verdik. Bunu yapmadaki amacımız öğrencilerin eğlenerek ingilizceyi öğrenmelerini sağlamak ve ingilizce dersini sevmelerini amaçlamaktır. Projemiz bir flash tasarımıdır, bu tasarımda konu anlatımı, görsel efektler, kelime hazinesi ve oyun seçenekleri vardır öğrenciler bu tasarımla ingilizceyi isterlerse oyunla isterlerse konu anlatımıyla öğrenecekler ve ayrıca kendilerini değerlendirmek için mevcut sorularımız, testlerimizde vardır.  Projemiz her öğrencinin kullanabileceği rahatlıkla ulaşabileceği bilgisayar ve web ortamında kullanılacaktır. Projemizi yaparken addie modelini göz önünde bulundurduk, ayrıca yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımı benimsedik, bilişsel yaklaşımıda kullandık.
Analiz 

Öğretimin amaçları 
Yapacağımız projenin amacı ingilizceyi öğrencilere sevdirmek ve onların anlamadıkları yerlerde yardımcı olması için materyal geliştirmektir. Ingilizceyi eğlenerek öğretmeyi amaçlıyoruz. Amacımız; öğrenciler ingilizceyi seviyor fakat ingilizcede başarılı değiller, bunun sebebini araştırmak ve problemi ortadan yok etmeye çalışmaktır.
Bu çalışmadan sonra 4. Sınıftaki öğrenciler  ingilizceyi öğreteceğiz .

Analiz süreçleri 
Ilk once sınıf öğretmenleriyle konuşup sınıfın durumunu belirledik ve ingilizce dersinde başarısız olduklarını öğrendik. Bu başarısızlığı analiz etmek için öğrencilerle görüşüp 21 kişilik bir sınıfa ingilizceyle ilgili bir anket hazırladık. Bu sınıfı seçmemizin sebebi ise ingilizceyi sevdikleri halde ingilizce dersinde başarısız olduklarını öğrendiğimizdir.
İhtiyaç analizi 
Öğrenciler ingilizceyi ders olarak diğer derslerden farklı olduğunu düşündükleri için anlamakta güçlük çekmekte ve öğrencilerin kısa sürede derse olan ilgileri farklı noktalara kaymaktadır.
İçerik analizi 
İçerik : Have Got/Has Got, Sayılar, Çoğul Ekleri.
Bu ünite daha temel bilgileri içerdiği için ve diğer konularda da kullanıldığı için bu konuyu seçtik. Flashta ders anlatımı ve oyun geliştireceğiz.
Dersimiz ingilizce, ünitemiz my family, ünitemizin içerisinde; aile,meslekler,sahiplik ve sayılar bulunmaktadır.öğrencilerin ingilizcenin basit konularından biri olan my family konusunu  kalıcı bir şekilde öğrenmelerini istedik.Çünkü öğrenciler için başka bir dili öğrenmenin zor olduğu düşüncelerini azaltmaya çalıştık.ingilizcenin genel kalıplarını öğretmeye çalıştık.konu anlatımı bölümünde sunuş yolu ile konuları anlatmaya çalıştık.oyun bölümü ile öğrencilere hem eğlenerek hem de merak ettirerek doğruyu kendilerine buldurmaya çalıştık.

Öğrencilerin analizi
·         Yaş grubu ortalama 11 olan 4. Sınıf öğrencileri. 10 kız 11 erkek
·          Daha öncesinden hiçbir bilgileri olmadığından ingilizce ön bilgileri yok.
·         dinleyerek ve uygulayarak, örneklerele geliştirerek, tekrarlayarak daha iyi öğrendiklerini analiz ettik.
·         dersi seviyorlar ve derse ilgililer fakat öğretmenleri geleneksel yaklaşımı kullandıkları için çocuklar aktif rol oynayamıyorlar.
·         öğretmen öğrencilerin çok dikkatsiz olduğunu söylüyor, ingilizce öğretmenlerinin derse girmesini  istemediklerini söylüyor. Öğrencilerde ingilizceyi sevdiklerini söylüyor.
Öğrencilerin yeni bilgilere açık fakat dikkatlerinin hemen dağıldığı görülmektedir.Öğrencilerin tekrar etme alışkanlıkları bulunmamaktadır.Derse bir kaç öğrenci hariç hazır bir şekilde gelmemekteler.interneti seviyorlar ama daha çok oyun için kullanıyorlar.web eğitimli ders için okulda eğitimi seviyorlar.Okulda çok iyi zaman geçirdiklerini ve arkadaşları ile birlikte olmayı istediklerini söylediler.öğrenciler oyun oynamayı sevdikleri için
konu içerikli oyun tasarladık.Eylenerek konu  çalışmaları için görsel resimler kullandık.
İçerik Analizi 
Dersler genellikle düz anlatımlarla sunuluyordu.Yaptığımız projemiz okulda bizim yardımımız eşliğinde sunuldu. öğrencilerin dikkati çekildi. eğlenerek yaptığımız oyundaki sorular cevaplandı. kelime hazinesi bölümü ile daha çok kelime öğrendiler.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi 
Projemizde yapılandırmacı yaklaşımı,bilişsel ve davranışçı yaklaşımı ele alacağız çünkü öğrenciler bu üç yaklaşımıda kullanarak etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlayacaklardır.  Yapılandırmacı yaklaşımı kullanacağız çünkü;  yaparak yaşayarak öğrenecekler. Bilişsel yaklaşımı kullanacağız çünkü; teknolojiden yararlanarak görsel, işitsel ve hem görsel hem işitsel olarak bilgi edinmelerini ve  bilgiyi belleklerinde uzun sürede saklamalarını sağlayacağız.
Tasarım ve Geliştirme 
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama 
Projemizi yapmamızdaki amacımız öğrenmeyi kolaylaştırmak ve kalıcı hale getirmektir.Bu nedenle öğrencilerin dikkatini çeken bir proje yapmaya karar verdik.Projemiz 4. Sınıf İngilizce dersi ile ilgilidir.Öğrencilerin derse karşı ilgisi öğrencilere uygulanan anket ile belirlenmiş anket sonuçlarına göre projenin nasıl olacağı kararlaştırılmıştır.
Ortam
Öğretim sınıf ortamında, internette, evde vb. Kullanılabilir. Sınıf ortamında kullanılırsa öğretmen ders sonlarında alıştırma yapmak için ya da dersin ne derece iyi anlaşıldığını anlamak amacıyla değerlendirme yaparken hazırladığımız oyunları  kullanabilir, dersin işlenişinin üstünden zaman geçtikten sonra terar amaçlı konu anlatımlarımızı kullanabilir. Internet ortamında kullanımında ise öğrenciler ingilizcede my family ünitesinde nederece bilgili olduklarını öğrenmeleri açısında, eksiklerini görmeleri için hem eğlenerek hemde öğrenerek projemizi kullanabilir.aynı şekilde evde de kullanabilirler.


Temel Öğeler 
Projemiz Flash sayfasından oluşmaktadır.Bu flash sayfasında konuya ait butonlar bulunmaktadır.Konunun anlatımı, kısa cevaplı sorular, oyun ve konu ile ilgili kelimelerden oluşan kelime hazinesi kısımlarından oluşmaktadır.
Içerik 
Ingilizce dersinin öğrencilerin daha iyi anlaması ve kolay kullanım için basit,anlaşılır bir şekilde tasarım yapmaya çalıştık.projemizde konu anlatımı,uygulama,kelime hazinesi ve oyun bölümü bulunmaktadır.konu anlatımda öğrencilere basitianlaşılır bir şekilde konu nalatmaya çalıştık.ileri,geri,yardım butonları ile öğrencilere kolaylık sağlamaya çalıştık.uygulama bölümünde konu anlatımını pekiştirmek için çoktan seçmeli sorular sorduk.kelime hazinesinde konu anlatımıdaki,sorulardaki,oyundaki türkçe anlamlarını bilmedikleri kelimeleri  bulmalarını sağlamaya çalıştık.oyun bölümünde ise konu anlatımı eğlanerek  ve kalıcı bir şekilde öğretmek için eğlenceli oyunlar tasarlandı.flash proğramı dışında quiz maker proğramı kullandık.çünkü konu ile ilgili daha çok soru sormak istedik.
Öğrenme nesneleri 
Projemizde 1  yardım butonu ve konu ile  ilgili 4  buton olmak üzere 5 buton bulunmaktadır.ingilizce dersi my family konusu ile ilgili proje hazırladık.ilk konu anlatımı bölümü ile başladık.çünkü öğrenciler ilk  konu çalışıp sonar soru ve eğlence kısmına geçmelerini istedik.uygulama kısmı ile konuyu pekiştirmeri için birden çok sorular sorduk.oyun hazinesi ile hem ödül hemde eğlenerek öğrenmeleri için yani pekiştirmeleri için  sorular bulunan oyunlar tasarladık.kelime hazinesi bölümünde konu ile ilgili türkçe anlamları  bilmedikleri kelimelerini bulmalarını istedik.konu anlatımının  çok sade olduğunu söylediler.
Geliştirme karar ve gerekçeleri 
Yaptığımız projeyi öğrencilerin etkili bir şekilde kullanmaları için onların dikkatlerini çekmeyi amaçladık.öğrencilerin kolaylıkla kullanmaları için butonlarla izleyecekleri yolları belirttik.öğretmenlerin projeyi sunarken zorlanmamaları için kolay bir arayüz hazırladık. Projemizin amacına ulaşması için öğrencilerin kendi kendilerine kolaylıkla çalışıp ; pekiştirme amaçlı uygulama yapabilecekleri ve eğlenerek öğrenebilecekleri oyun vb. etkinliklerle projemizi tasarlayıp geliştirdik.
Projemizi kolay ve etkili kullanılması için ;
1-konu anlatımı butonu ile sunuş yoluyla içeriği öğrencilere aktarmaya çalıştık.
2-uygulama butonu ile sunuş yoluyla aktardığımız içeriği pekiştirmelerini amaçladık.
3-kelime hazinesi butonu ile öğrencilerin kelime dağarcıklarını geliştirmelerini amaçladık.
4-oyun butonu ile (buluş yoluyla öğrenmelerini sağlayarak) öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini amaçladık.bu şekilde kalıcı  ve etkili öğrenme gerçekleştirmeyi amaçladık.
5-yardım butonu ile diğer 4 butona rehber olabilecek nitelikte kolaylık sağlamayı amaçladık.
Problemler ve çözüm önerileri 
Projemizi uygularken bir problemle karşılaşmadık.ders öğretmeninin yardımı ile projemizi uyguladık.öğrencilerin dikkatini çektiği için öğrenciler projemizi etkili buldu.
Projemizin tasarım aşamasında öğretmenlerimizden ve arkadaşlarımızdan teknik destek aldık.projemizin konu anlatımı kısmındaki örnekleri geliştirmeye çalıştık.daha kapsamlı örnekler göstermeye gayret ettik.

Değerlendirme 
Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar 
Öğrenciler performanslarını oyunun sonunda aldıkları puanla değerlendirecekler. Eğer oyunda gerekli puanı geçebildiyse yüksek belirli puanda ise orta belirli bir puanı geçemediyse düşük yazacak buda öğrencinin kendini değerlendirmesini sağlayacak, öğrenen kendinde özdeğerlendirme yapacak.
Öğrenci oyunu tekrar oynayıp puanının artıp yada azaldığını gözlemleyince gelişimi hakkında geri dönüt alacak.
Sonuçlar 
Öğrencilerin derse karşı tavırlarını belirlemek için bir anket uyguladık.bu anketi 21 öğrenciye uyguladık.anket sonuçlarına gore çocukların İngilizce dersinde başarısız olduklarını saptadık.projemizi buna gore belirledik.anketimizi uygularken zorluklarla karşılaşmadık.projemizde öğrencileri motive edecek, onların dikkatlerini etkileyecek uygulamalar kullandık.bu sayede öğretimi eğlenceli hale getirmeye çalıştık.
Projemizi yapmadan once dikkat çekici ögeler kullanmaya karar verdik.yaptığımız anket sonucunda öğrencilerin de böyle bir uygulama istediklerini saptadık.projemizde değişiklik yapmadık.
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler 
Projemizde öğrencilerin kalıcı ve etkili öğrenmelerini amaçladık.Bu nedenle öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini  sağlamaya çalıştık(yapılandırmacı yaklaşım).Sadece bu uygulamamız ile bütün öğretimimizi değerlendirmedik.Öğrencilerden aldığımız dönütlere gore daha eğlenceli daha motive edici ve kolay öğrenmeye imkan sağlayan proje geliştirmenin gerekli olduğunu anladık.bu konuda öğretmenlere de görev düşmektedir.
Görevler 
Grubumuz 4 kişiden oluşmaktadır:
Tarih
Grup Üyesi
Görev

Ümmühan Akcan
Flash’ta oyun tasarımı yapmak

Şeyma Erdinç
Flash’ta oyun tasarımı yapmak

Songül Güney
Görsel motivasyonu hazırlamak ve fikir sunmak, içerik araştırmak ve hazırlamak

Vildan Kaçar
Oyun tasarımına yardım etmek, içerik araştırmak ve hazırlamak

Kaynakça 

-Dördüncü Sınıf konu anlatım kitapları
-Öğretim pproğramı
-
www.etkinders.com
-www.sorumatik.com.tr
-www.ingilizcedersleri.com
-www.egitimhane.com

-
www.ekolhoca.com
-www.dersizlesene.com
-www.dersoyunlari.com
-oyun.yeniokulum.com



EKLER:

Storyboard (senaryo):
Senayomuz 4 bölümden oluşmaktadır.  Bu bölümler şunlardır;
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime  hazinesidir.
konu içeriğinde sesli  ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde  öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
ANKET :
1.    Okulda en sevdiğin ders hangisi?
-        11 öğrenci matematik

2.    Okulda en sevmediğin ders hangisi?
        -        6 öğrenci müzik
3.    Annen İngilizce biliyor mu?
-      12 öğrenci hayır
4.    Baban İngilizce biliyor mu?
        -        13 öğrenci hayır
5.    Okulda haftada kaç saat İngilizce dersin var?
-        3 saat
6.    Sence İngilizce dersinde en kolayı hangisi? İşaretle lütfen.
a) İngilizce konuşmak
b) İngilizce yazmak
c) İngilizce sesli okumak
d) İngilizce dinlemek

7.    Sence İngilizce dersinde en zoru hangisi? İşaretle lütfen.
a) İngilizce konuşmak
b) İngilizce yazmak
c) İngilizce sesli okumak
d) İngilizce dinlemek
8.    Sence okulda İngilizce dersi haftada kaç saat olmalı?
-        11 öğrenci 4 saat
9.    İngilizce dersinde heyecanlanıyor musun?
        -        11 öğrenci hayır
10. İngilizce dersini ve İngilizce kitabını seviyor musun?
-        21 öğrenci evet
11. Sence İngilizce bilmekle büyüdüğünde iyi bir iş sahibi olabilir misin?
        -       21 öğrenci evet
12.İngilizce dersinde ne yapılırsa daha iyi öğrenirsin?
 -     9 öğrenci tekrar ederek
13.İngilizce dersinde teknolojik aletlerden (tablet, etkileşimli tahta, projeksiyon…) yararlanıyor musunuz?
  -    13 öğrenci hayır
14.Ders sonunda oyun vb. etkinlikler kullanmak öğrenmenizi nasıl etkiler?
   -   13 öğrenci olumlu
15.Derste öğrendiğiniz kelimeleri dinlediğinizde anlayabiliyor musunuz?
    -   19 öğrenci evet
16.İngilizce öğretmeninizi seviyor musunuz?
    -    11 öğrenci sevmiyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder