PROJE FINAL
RAPORU
Grup
Anemon
ŞEYMA ERDİNÇ
& seyma20000@gmail.com
SONGÜL GÜNEY &
songny93@gmail.com
VİLDAN KAÇAR &
kacarvildan@gmail.com
ÜMMÜHAN AKCAN & akcanummuhan@gmail.com
Özet
Projemiz ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerine
yönelik yapılan bir çalışmadır. Öğrencilerin ingilizde dersinde başarısız
olduklarınnı tespit ettik ve my family ünitesine böyle bir proje yapmaya karar
verdik. Bunu yapmadaki amacımız öğrencilerin eğlenerek ingilizceyi
öğrenmelerini sağlamak ve ingilizce dersini sevmelerini amaçlamaktır. Projemiz
bir flash tasarımıdır, bu tasarımda konu anlatımı, görsel efektler, kelime
hazinesi ve oyun seçenekleri vardır öğrenciler bu tasarımla ingilizceyi
isterlerse oyunla isterlerse konu anlatımıyla öğrenecekler ve ayrıca
kendilerini değerlendirmek için mevcut sorularımız, testlerimizde vardır. Projemiz her öğrencinin kullanabileceği
rahatlıkla ulaşabileceği bilgisayar ve web ortamında kullanılacaktır. Projemizi
yaparken addie modelini göz önünde bulundurduk, ayrıca yapılandırmacı ve
davranışçı yaklaşımı benimsedik, bilişsel yaklaşımıda kullandık.
Analiz
Öğretimin
amaçları
Yapacağımız
projenin amacı ingilizceyi öğrencilere sevdirmek ve onların anlamadıkları
yerlerde yardımcı olması için materyal geliştirmektir. Ingilizceyi eğlenerek
öğretmeyi amaçlıyoruz. Amacımız; öğrenciler ingilizceyi seviyor fakat
ingilizcede başarılı değiller, bunun sebebini araştırmak ve problemi ortadan
yok etmeye çalışmaktır.
Bu çalışmadan sonra
4. Sınıftaki öğrenciler ingilizceyi
öğreteceğiz .
Analiz süreçleri
Ilk once sınıf
öğretmenleriyle konuşup sınıfın durumunu belirledik ve ingilizce dersinde
başarısız olduklarını öğrendik. Bu başarısızlığı analiz etmek için öğrencilerle
görüşüp 21 kişilik bir sınıfa ingilizceyle ilgili bir anket hazırladık. Bu
sınıfı seçmemizin sebebi ise ingilizceyi sevdikleri halde ingilizce dersinde
başarısız olduklarını öğrendiğimizdir.
İhtiyaç analizi
Öğrenciler
ingilizceyi ders olarak diğer derslerden farklı olduğunu düşündükleri için
anlamakta güçlük çekmekte ve öğrencilerin kısa sürede derse olan ilgileri
farklı noktalara kaymaktadır.
İçerik analizi
İçerik : Have Got/Has Got, Sayılar, Çoğul Ekleri.
Bu ünite daha temel bilgileri içerdiği için ve diğer konularda da
kullanıldığı için bu konuyu seçtik. Flashta ders anlatımı ve oyun
geliştireceğiz.
Dersimiz
ingilizce, ünitemiz my family, ünitemizin içerisinde; aile,meslekler,sahiplik
ve sayılar bulunmaktadır.öğrencilerin ingilizcenin basit konularından biri olan
my family konusunu kalıcı bir şekilde
öğrenmelerini istedik.Çünkü öğrenciler için başka bir dili öğrenmenin zor
olduğu düşüncelerini azaltmaya çalıştık.ingilizcenin genel kalıplarını öğretmeye
çalıştık.konu anlatımı bölümünde sunuş yolu ile konuları anlatmaya
çalıştık.oyun bölümü ile öğrencilere hem eğlenerek hem de merak ettirerek
doğruyu kendilerine buldurmaya çalıştık.
Öğrencilerin analizi
·
Yaş grubu
ortalama 11 olan 4. Sınıf öğrencileri. 10 kız 11 erkek
·
Daha öncesinden hiçbir bilgileri olmadığından
ingilizce ön bilgileri yok.
·
dinleyerek ve
uygulayarak, örneklerele geliştirerek, tekrarlayarak daha iyi öğrendiklerini
analiz ettik.
·
dersi seviyorlar
ve derse ilgililer fakat öğretmenleri geleneksel yaklaşımı kullandıkları için
çocuklar aktif rol oynayamıyorlar.
·
öğretmen
öğrencilerin çok dikkatsiz olduğunu söylüyor, ingilizce öğretmenlerinin derse
girmesini istemediklerini söylüyor.
Öğrencilerde ingilizceyi sevdiklerini söylüyor.
Öğrencilerin yeni bilgilere açık fakat dikkatlerinin hemen dağıldığı
görülmektedir.Öğrencilerin tekrar etme alışkanlıkları bulunmamaktadır.Derse bir
kaç öğrenci hariç hazır bir şekilde gelmemekteler.interneti seviyorlar ama daha
çok oyun için kullanıyorlar.web eğitimli ders için okulda eğitimi
seviyorlar.Okulda çok iyi zaman geçirdiklerini ve arkadaşları ile birlikte
olmayı istediklerini söylediler.öğrenciler oyun oynamayı sevdikleri için
konu içerikli oyun tasarladık.Eylenerek konu çalışmaları için görsel resimler kullandık.
konu içerikli oyun tasarladık.Eylenerek konu çalışmaları için görsel resimler kullandık.
İçerik Analizi
Dersler
genellikle düz anlatımlarla sunuluyordu.Yaptığımız projemiz okulda bizim
yardımımız eşliğinde sunuldu. öğrencilerin dikkati çekildi. eğlenerek
yaptığımız oyundaki sorular cevaplandı. kelime hazinesi bölümü ile daha çok
kelime öğrendiler.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Projemizde
yapılandırmacı yaklaşımı,bilişsel ve davranışçı yaklaşımı ele alacağız çünkü
öğrenciler bu üç yaklaşımıda kullanarak etkili ve kalıcı öğrenmeyi
sağlayacaklardır. Yapılandırmacı
yaklaşımı kullanacağız çünkü; yaparak
yaşayarak öğrenecekler. Bilişsel yaklaşımı kullanacağız çünkü; teknolojiden
yararlanarak görsel, işitsel ve hem görsel hem işitsel olarak bilgi
edinmelerini ve bilgiyi belleklerinde
uzun sürede saklamalarını sağlayacağız.
Tasarım ve Geliştirme
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama
Projemizi yapmamızdaki amacımız
öğrenmeyi kolaylaştırmak ve kalıcı hale getirmektir.Bu nedenle öğrencilerin
dikkatini çeken bir proje yapmaya karar verdik.Projemiz 4. Sınıf İngilizce
dersi ile ilgilidir.Öğrencilerin derse karşı ilgisi öğrencilere uygulanan anket
ile belirlenmiş anket sonuçlarına göre projenin nasıl olacağı
kararlaştırılmıştır.
Ortam
Öğretim sınıf ortamında, internette, evde vb.
Kullanılabilir. Sınıf ortamında kullanılırsa öğretmen ders sonlarında alıştırma
yapmak için ya da dersin ne derece iyi anlaşıldığını anlamak amacıyla
değerlendirme yaparken hazırladığımız oyunları
kullanabilir, dersin işlenişinin üstünden zaman geçtikten sonra terar
amaçlı konu anlatımlarımızı kullanabilir. Internet ortamında kullanımında ise
öğrenciler ingilizcede my family ünitesinde nederece bilgili olduklarını
öğrenmeleri açısında, eksiklerini görmeleri için hem eğlenerek hemde öğrenerek
projemizi kullanabilir.aynı şekilde evde de kullanabilirler.
Temel Öğeler
Projemiz Flash sayfasından oluşmaktadır.Bu flash
sayfasında konuya ait butonlar bulunmaktadır.Konunun anlatımı, kısa cevaplı
sorular, oyun ve konu ile ilgili kelimelerden oluşan kelime hazinesi
kısımlarından oluşmaktadır.
Içerik
Ingilizce dersinin öğrencilerin daha iyi anlaması ve kolay kullanım
için basit,anlaşılır bir şekilde tasarım yapmaya çalıştık.projemizde konu
anlatımı,uygulama,kelime hazinesi ve oyun bölümü bulunmaktadır.konu anlatımda
öğrencilere basitianlaşılır bir şekilde konu nalatmaya
çalıştık.ileri,geri,yardım butonları ile öğrencilere kolaylık sağlamaya
çalıştık.uygulama bölümünde konu anlatımını pekiştirmek için çoktan seçmeli
sorular sorduk.kelime hazinesinde konu anlatımıdaki,sorulardaki,oyundaki türkçe
anlamlarını bilmedikleri kelimeleri
bulmalarını sağlamaya çalıştık.oyun bölümünde ise konu anlatımı
eğlanerek ve kalıcı bir şekilde öğretmek
için eğlenceli oyunlar tasarlandı.flash proğramı dışında quiz maker proğramı
kullandık.çünkü konu ile ilgili daha çok soru sormak istedik.
Öğrenme nesneleri
Projemizde 1 yardım butonu ve
konu ile ilgili 4 buton olmak üzere 5 buton
bulunmaktadır.ingilizce dersi my family konusu ile ilgili proje hazırladık.ilk
konu anlatımı bölümü ile başladık.çünkü öğrenciler ilk konu çalışıp sonar soru ve eğlence kısmına
geçmelerini istedik.uygulama kısmı ile konuyu pekiştirmeri için birden çok
sorular sorduk.oyun hazinesi ile hem ödül hemde eğlenerek öğrenmeleri için yani
pekiştirmeleri için sorular bulunan
oyunlar tasarladık.kelime hazinesi bölümünde konu ile ilgili türkçe
anlamları bilmedikleri kelimelerini
bulmalarını istedik.konu anlatımının çok
sade olduğunu söylediler.
Geliştirme karar ve gerekçeleri
Yaptığımız projeyi öğrencilerin etkili bir şekilde kullanmaları için
onların dikkatlerini çekmeyi amaçladık.öğrencilerin kolaylıkla kullanmaları
için butonlarla izleyecekleri yolları belirttik.öğretmenlerin projeyi sunarken
zorlanmamaları için kolay bir arayüz hazırladık. Projemizin amacına ulaşması
için öğrencilerin kendi kendilerine kolaylıkla çalışıp ; pekiştirme amaçlı
uygulama yapabilecekleri ve eğlenerek öğrenebilecekleri oyun vb. etkinliklerle
projemizi tasarlayıp geliştirdik.
Projemizi kolay ve etkili kullanılması için ;
1-konu anlatımı butonu ile sunuş yoluyla içeriği öğrencilere
aktarmaya çalıştık.
2-uygulama butonu ile sunuş yoluyla aktardığımız içeriği
pekiştirmelerini amaçladık.
3-kelime hazinesi butonu ile öğrencilerin kelime dağarcıklarını
geliştirmelerini amaçladık.
4-oyun butonu ile (buluş yoluyla öğrenmelerini sağlayarak) öğrencilerin
eğlenerek öğrenmelerini amaçladık.bu şekilde kalıcı ve etkili öğrenme gerçekleştirmeyi amaçladık.
5-yardım butonu ile diğer 4 butona rehber olabilecek nitelikte
kolaylık sağlamayı amaçladık.
Problemler ve çözüm önerileri
Projemizi
uygularken bir problemle karşılaşmadık.ders öğretmeninin yardımı ile projemizi uyguladık.öğrencilerin
dikkatini çektiği için öğrenciler projemizi etkili buldu.
Projemizin
tasarım aşamasında öğretmenlerimizden ve arkadaşlarımızdan teknik destek
aldık.projemizin konu anlatımı kısmındaki örnekleri geliştirmeye çalıştık.daha
kapsamlı örnekler göstermeye gayret ettik.
Değerlendirme
Öğretimin değerlendirilmesinde
kullanılan metotlar
Öğrenciler performanslarını oyunun sonunda
aldıkları puanla değerlendirecekler. Eğer oyunda gerekli puanı geçebildiyse
yüksek belirli puanda ise orta belirli bir puanı geçemediyse düşük yazacak buda
öğrencinin kendini değerlendirmesini sağlayacak, öğrenen kendinde
özdeğerlendirme yapacak.
Öğrenci oyunu tekrar oynayıp puanının artıp
yada azaldığını gözlemleyince gelişimi hakkında geri dönüt alacak.
Sonuçlar
Öğrencilerin derse karşı tavırlarını belirlemek için bir anket
uyguladık.bu anketi 21 öğrenciye uyguladık.anket sonuçlarına gore çocukların
İngilizce dersinde başarısız olduklarını saptadık.projemizi buna gore
belirledik.anketimizi uygularken zorluklarla karşılaşmadık.projemizde
öğrencileri motive edecek, onların dikkatlerini etkileyecek uygulamalar
kullandık.bu sayede öğretimi eğlenceli hale getirmeye çalıştık.
Projemizi yapmadan once dikkat çekici ögeler kullanmaya karar
verdik.yaptığımız anket sonucunda öğrencilerin de böyle bir uygulama
istediklerini saptadık.projemizde değişiklik yapmadık.
Öğretim tasarımında yapılacak
değişiklikler
Projemizde öğrencilerin kalıcı ve etkili öğrenmelerini amaçladık.Bu
nedenle öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamaya çalıştık(yapılandırmacı
yaklaşım).Sadece bu uygulamamız ile bütün öğretimimizi
değerlendirmedik.Öğrencilerden aldığımız dönütlere gore daha eğlenceli daha
motive edici ve kolay öğrenmeye imkan sağlayan proje geliştirmenin gerekli
olduğunu anladık.bu konuda öğretmenlere de görev düşmektedir.
Görevler
Grubumuz 4 kişiden oluşmaktadır:
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
|
Ümmühan Akcan
|
Flash’ta oyun tasarımı yapmak
|
|
Şeyma Erdinç
|
Flash’ta oyun tasarımı yapmak
|
|
Songül Güney
|
Görsel motivasyonu hazırlamak ve
fikir sunmak, içerik araştırmak ve hazırlamak
|
|
Vildan Kaçar
|
Oyun tasarımına yardım etmek, içerik
araştırmak ve hazırlamak
|
Kaynakça
-Dördüncü Sınıf konu anlatım
kitapları
-Öğretim pproğramı
-www.etkinders.com
-Öğretim pproğramı
-www.etkinders.com
-www.sorumatik.com.tr
-www.ingilizcedersleri.com
-www.egitimhane.com
-www.ekolhoca.com
-www.dersizlesene.com
-www.dersoyunlari.com
-oyun.yeniokulum.com
-www.ingilizcedersleri.com
-www.egitimhane.com
-www.ekolhoca.com
-www.dersizlesene.com
-www.dersoyunlari.com
-oyun.yeniokulum.com
EKLER:
Storyboard (senaryo):
Senayomuz
4 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler
şunlardır;
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
Konu içeriği, uygulama, oyun, ve kelime hazinesidir.
konu içeriğinde sesli ve yazılı anlatımlar bulunmaktadır. Kısaca burada konuyu açıklayıcı içerikler yer alıyor.
uygulama kısmında konuyla ilgili kısaca cevaplı testler boşluk doldurma doğru yanlış gibi öğrenilenleri ölçmeye yönelik ve pekiştirme amaçlı uygulamalar yer alıyor.
Oyun bölümümüzde leveller halinde öğrenme ve eğlenme amaçlı bir takım etkinlikler yer alıyor. Her bir level bi öncekine göre biraz daha geniş ve zordur.
kelime hazinesi aşamamızda ise konu içeriğimizle ilgili kelimelerin anlamlarını içeren bir hazine oluşturduk.
ANKET
:
1. Okulda en sevdiğin ders hangisi?
- 11 öğrenci matematik
2. Okulda en sevmediğin ders hangisi?
- 6 öğrenci müzik
3. Annen İngilizce biliyor mu?
- 12 öğrenci
hayır
4. Baban İngilizce biliyor mu?
- 13 öğrenci hayır
5. Okulda haftada kaç saat İngilizce
dersin var?
- 3 saat
6. Sence İngilizce dersinde en kolayı
hangisi? İşaretle lütfen.
a) İngilizce konuşmak
b) İngilizce yazmak
c) İngilizce sesli okumak
d) İngilizce dinlemek
7. Sence İngilizce dersinde en zoru
hangisi? İşaretle lütfen.
a) İngilizce konuşmak
b) İngilizce yazmak
c) İngilizce sesli okumak
d) İngilizce dinlemek
8. Sence okulda İngilizce dersi haftada
kaç saat olmalı?
- 11 öğrenci 4 saat
9. İngilizce dersinde heyecanlanıyor
musun?
- 11 öğrenci hayır
10. İngilizce dersini ve İngilizce kitabını seviyor
musun?
- 21 öğrenci evet
11. Sence İngilizce bilmekle büyüdüğünde iyi bir iş
sahibi olabilir misin?
- 21 öğrenci evet
12.İngilizce
dersinde ne yapılırsa daha iyi öğrenirsin?
- 9 öğrenci tekrar ederek
13.İngilizce
dersinde teknolojik aletlerden (tablet, etkileşimli tahta, projeksiyon…)
yararlanıyor musunuz?
- 13 öğrenci hayır
14.Ders sonunda
oyun vb. etkinlikler kullanmak öğrenmenizi nasıl etkiler?
-
13 öğrenci olumlu
15.Derste
öğrendiğiniz kelimeleri dinlediğinizde anlayabiliyor musunuz?
-
19 öğrenci evet
16.İngilizce
öğretmeninizi seviyor musunuz?
- 11 öğrenci sevmiyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder